.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قانون كار باید به نفع تولید، اصلاح شود نه به نفع برخی سیاسیون

شمال نيوز-  علی بابایی کارنامی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امروز در دنیا عرف است که کارها به مردم واگذار می‌شود،ادامه داد: اگر هر دولتی بخواهد با گسترش حوزه تصمیم‌گیری، به تنهایی کشور را اداره کند، از دیدگاه مدیریتی، کشور موفقی نیست.

 به گزارش خبرنگار شمال نيوز-علی بابایی کارنامی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ استان مازندران در ساری با اعلام اینکه حدود 9 ماه از مدت مدیریتم در این سازمان می‌گذرد، اظهار داشت: هنوز به آمار کیفی و کمی مد نظر رهبری در حوزه تعاون، دست نیافتیم.

بابایی با اشاره به اینکه همه دولت‌ها به نوعی بخش تعاون را تضعیف کردند،گفت: حوزه تعاون مورد توجه نیست در حالی که طبق آموزه‌های دینی، تعاون باید سهم مهمی در فعالیت‌های اقتصادی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال 90، در حوزه اداره کار شاهد صدها بحران کارگری در مازندران بودیم که در سال 91 حتی یک تجمع اعتراض‌آمیز کارگری در استان مازندران نداشتیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران در ادامه از ساماندهی بخش کار سخت و زیان‌آور در استان مازندران خبر داد و گفت: در سال 90، تعداد پنج هزار نفر از شرایط کار سخت و زیان‌آور در مازندران بهره‌برداری کردند و این در حالی بود که در سال 91 این مقدار به 18 هزار و 100 نفر رسید.


بابایی در ادامه از کاهش تعاونی‌های راکد در استان مازندران خبر داد و گفت: آمار تعاونی‌های راکد مازندران قبل از حضور اینجانب، شش هزار تعاونی بود که در حال حاضر حدود دو هزار تعاونی راکد داریم.

وی به حمایت‌های انجام شده برای پویایی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در استان مازندران نیز اشاره کرد و گفت: تشکل‌ها در استان مازندران را باید جدی بگیریم و همه تشکل‌ها در استان مازندران رویکرد توسعه را پیگیری می‌کنند.

بابایی در ادامه از برگزاری یادواره شهدای کارگری در استان مازندران خبر داد و گفت: یادواره شهدای کارگری در استان مازندران برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.

این مسئول در ادامه به برگزاری برنامه‌های هفته کارگر در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در طول این هفته سعی می‌کنیم چالش‌های مربوط به حوزه کار را در برنامه‌های مختلف مطرح کنیم.

بابایی کارنامی در ادامه به اقدامات انجام شده برای کاهش تنش در بین کارگران نساجی مازندران اشاره کرد و گفت: با اقدامات انجام شده بحث بازنشستگی 250 نفر از کارگران نساجی مازندران رفع شد که این امر در مازندران بی‌سابقه بود.

بابایی با اشاره به اینکه تنها مدیری در کشور هستم که از کارگری به مدیرکلی رسیدم، اظهار داشت:‌ اگر فردا، سمت مدیر‌کلی‌ام لغو شود، دوست دارم به تشکل های کارگری برگردم.

بابایی در ادامه از پیگیری برای آموزش تشکل‌ها در مازندران اشاره کرد و گفت: سعی کردم در تمام جلسه‌های تشکل‌های کارگری شرکت کنم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، خاطرنشان کرد: گردن من در مقابل قانون، از مو باریک‌تر است.

 وی با بیان این که اکنون ارتباط بین دانشگاه از منظر اشتغال و سرمایه‌گذاری با دستگاه‌ها، قطع است، ادامه داد:‌ هر دستگاه سلیقه خود را داشته و دانشگاه هم نظر دیگری دارد.

 بابایی خاطرنشان کرد: قانون كار باید به نفع تولید، اصلاح شود نه به نفع برخی سیاسیون و در بعضی جاها.

این مسئول در ادامه از تأمین اعتبار 50 میلیونی برای تمام تشکل‌ها در مازندران خبر داد و گفت: تشکل‌ها در سنوات گذشته در مازندران وضعیت مناسبی نداشتند، میزان اعتبارات تشکل‌ها در سال‌های گذشته در مازندران صفر بود.

بابایی در ادامه از معافیت پرداخت بیمه سهم کارفرما برای کارگرانی که از مسیر کاریابی در واحد‌های تولیدی مازندران مشغول کار می‌شوند، خبر داد و گفت: با استفاده از کاریابی‌های استان مازندران برای 11 هزار و 281 نفر معرفی به اشتغال انجام شد.

وی از ثبت اشتغال 98 هزار نفری در سامانه رصد شغلی در مازندران خبر داد و گفت: 85 درصد شغل‌های ایجاد شده در مازندران تحقق پیدا کرد و حدود 40 هزار شغل پایدار در مازندران ایجاد شد.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی مازندران تعداد فارغ التحصیلان بیکار مازندران را 250 هزار نفر اعلام کرد و گفت: در جذب نیروهای فنی که دارای مهارت شغلی باشند، مشکلی نداریم.

 وی با بیان اینکه زمانی که این اداره‌کل را تحویل گرفتم دارای رتبه 27 بودیم، افزود: اکنون در رتبه هشت قرار داریم و پیش‌بینی ما این است که به رتبه هفت هم ارتقا یابیم.

 بابایی با اشاره به اینکه برنامه‌های عملیاتی، 20 رتبه ارتقا داشته، خاطرنشان کرد: توقع من بر این است که در رتبه یک تا سوم کشوری قرار بگیریم.خ210


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.097 seconds.